MyLife'sMomemts

Direktlänk till inlägg 25 augusti 2016

Första inlägget

Av Emilia Carlsson - 25 augusti 2016 11:46

Denna sommaren har varit ett rent helvete.. Jag har förlorat en del människor i mitt liv, dem har varit vänner till min syster och mig, men inte så nära mig.. Men jag insåg denna sommaren när jag förlorade en person som stod mig nära, min morfar, han var min bästa vän. Han fanns alltid för mig under min uppväxt.

När jag var lite hatade jag att vara på fritids efter skolan, men eftersom min morfar och mormor bodde precis bredvid skolan fick jag vara hos dem istället för fritids. Under den tiden var jag väldigt nära dem speciellt min morfar, vi satt alltid framför tvn och kollade på antingen Åsa-Nisse eller Stefan och Krister. Vi satt och kollade på tvn och pratade om allt mellan himmel och jord.
När jag den 22 juli fick jag ett samtalet vid ca 22:10 att min morfar gått bort. Det var det värsta samtalet i hela mitt liv.. Han hade varit sjuk ett tag å legat på sjukhus, jag var och hälsade på han varje dag han låg inne, men han hade äntligen fått komma hem och han var så glad. Så glad hade han inte varit på flera år, han var så glad å tacksam för han fick komma hem till min mormor igen och sen tar allt stopp. Jag var den som tog det hårdast. Jag kunde inte prata på flera timmar efter samtalet, jag bara grät. Jag ville inte tro det var sant, min älskade morfar, min bästa vän hade lämnat oss.. När jag fick se honom för sista gången, när han låg där på bordet i avskeds rummet helt kall å livlös, jag kunde inte tro det var sant.. Men han låg där med ett leende på läpparna så visste jag att han var lycklig nu, han fick dö hemma hos mormor. Jag visste då att han inte längre hade ont eller nådde dåligt och att han nu fick träffa sin son igen.
Igår den 24/8-16 var begravningen och vi tog ett sista farväl för nu, jag vet att han vakar över mig och att vi kommer ses igen i framtiden. Nu tar jag en dag itaget och försöker ta mig igenom detta.

Denna sommaren har varit den värsta sommaren.. Trodde det skulle bli den bästa när man fyllde 18år och allt men nejdå, istället gick hela mitt liv i kras. Så nu som sagt tar vi en dag itaget och hoppas att det kommer göra mindre ont i framtiden. Men han kommer alltid finnas i mitt hjärta och i mina minnen.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Emilia Carlsson - 21 oktober 2016 16:02


Nu har det gott tre månader.. Dem tre värsta och en av de bästa månaderna i mitt liv... Imorgon är det tre månader sedan min älskade morfar och bästa vän lämnade mig? men det är idag en månad sedan jag träffade han, han den som förgyller min vardag...

Av Emilia Carlsson - 30 september 2016 16:19

Det har hänt mycket sedan det senaste inlägget jag gjorde.. Den där kompisen jag skrev om är helt ute typ.. Vi pratar inte längre eller nått typ så de kan jag stryka ett sträck över! Men för en vecka sedan träffade jag en kompis på krogen och han ha...

Av Emilia Carlsson - 17 september 2016 18:07

Denna veckan har varit extremt jobbigt.. Man har bara velat krypa in någonstans och försvinna lite. Idag var dagen jag inte ville skulle komma.. Idag hade vi urnsättningen för min älskade morfar det är när man sänker ner urnan i Marke där sedan gravs...

Av Emilia Carlsson - 31 augusti 2016 21:04

Jag har haft tid å bearbeta allt som hänt mellan mig å mitt ex, även om vi känner lika dant att vi älskar varandra å kommer alltid å göra eftersom vi är bådas första äkta kärlek och vi har gåttigenom så mycket under dessa 4åren vi varit tillsammans. ...

Av Emilia Carlsson - 27 augusti 2016 20:53

Just nu känner jag att allt i mitt liv är ett helvete.. Att jag hamnat på botten och jag har absolut ingen aning hur jag ska ta mig härifrån.. Nu är det snart en vecka sen mitt ex gjorde slut.. Trodde han var mer man men tydligen hade jag fel.. Att...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<<
Augusti 2016 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards